Wszystko gra

Projekt „Wszystko Gra” to muzyczna przygoda, która rozwija talenty, integruje szkolne społeczności i pokazuje, że wspólne muzykowanie może stać się sercem edukacji.

Szkolne orkiestry dęte

Z wielką radością i nadziejami Dolnośląskie Towarzystwo Muzyczne ze swoim sztandarowym projektem Wszystko Gra dołącza do społeczności współtworzącej pilotaż programu #GrajmywSzkole. Szkolne orkiestry dęte, jako jeden z priorytetów projektu, obok części chóralnej i pracowni muzycznych są propozycją uatrakcyjnienia dostępu do aktywnej formy edukacji muzycznej w Polskich szkołach. Celem tej części pilotażu jest zaprezentowanie modelu szkolnej orkiestry dętej na etapie szkoły podstawowej, stworzenie materiałów dydaktycznych dedykowanych według założeń modelu, przedstawienie propozycji rozwoju projektu o model orkiestry w szkołach drugiego stopnia.

Prezentowany model szkolnej orkiestry dętej jest wynikiem doświadczeń płynących z programu Wszystko Gra oraz z konsultacji prowadzonych w ramach pilotażu. Głównymi walorami tego wzoru są sposoby wprowadzania w życie wartości, którymi kierujemy się od początku powstania projektu, czyli przede wszystkim aktywnego muzykowania dzieci i młodzieży szkolnej, przystępności, radości ze wspólnego muzykowania, poznawania polskiego dziedzictwa muzycznego.

Projekt Wszystko Gra prowadzony przez Dolnośląskie Towarzystwo Muzyczne i finansowany przez gminę Wrocław to obecnie trzy orkiestry we wrocławskich szkołach podstawowych. Uczniowie uczestniczący w projekcie mają możliwość wypożyczenia instrumentów, udziału w cotygodniowych zajęciach z profesjonalnym instruktorem od danego instrumentu oraz muzykowania w orkiestrze (również raz w tygodniu). Działalność orkiestr polega przede wszystkim na przygotowywaniu oprawy muzycznej szkolnych uroczystości i wydarzeń, ale obejmuje również koncerty poza szkołą, przeznaczone dla lokalnej społeczności.

W ramach pilotażu powstają również materiały dydaktyczne dla prowadzących i dla uczniów. Bedą to przede wszystkim aranżacje napisane według specyfikacji dla modelu oraz zbiór ćwiczeń i zabaw umuzykalniających dla najmłodszych uczniów chcących dołączyć do orkiestry.

Na koniec pilotażu odbędzie się prezentacja dokonań w formie koncertu, na którym mamy ambicję zaprezentować również połączenie priorytetu orkiestr dętych z chóralnym.

Aktualne orkiestry we Wrocławiu

Szkolna orkiestra w SP nr. 64

Piotr Jaroński

Sekcja perkusji –  – …

Trąbki – Dominik Gawroński – wtorek godz. 15.45

Sakshorny – Dominik Gawroński – wtorek 16.30

Klarnety – Filip Jarmuszczak  – czwartek godz. 15.00

Saksofony –  Mikołaj Omiatacz – piątek godz. 15.45

Flety poprzeczne – Monika Winczewska –  wtorek godz. 13.30

Zajęcia umuzykalniające – Piotr Jaroński – poniedziałek 13.55

Próba orkiestry – Piotr Jaroński – poniedziałek 16.30

Szkolna orkiestra dęta w SP 118 we Wrocławiu

Paweł Mazurkiewicz

Zajęcia umuzykalniające – poniedziałek 11:45 – 12:35 sala 28

Sekcja trąbek – Dominik Gawroński: poniedziałek 15.00 sala 28

Sekcja saksofonów – …..

Sekcja klarnetów – Jan Styczyński: czwartek 15.00 sala 26

Sekcja sakshornów – Radosław Wochal: wtorek 15.00 sala 27

Sekcja fletów – Juliusz Domaniak: poniedziałek 14.30 sala 27

Sekcja perkusyjna – Maja Pelc: wtorek 15.00 sala 28

PRÓBA ORKIESTRY – Paweł Mazurkiewicz: środa 15:30 – 17:00 sala  37

Szkolna orkiestra dęta w Zespole Szkół Salezjańskich

Ewelina Dąbrowska
Flety – Monika Winczewska: piątek 14:30 – 15:30 – s. 24
Klarnety – Konrad Kołtun: wtorek 15:30 – 16:30 –  – s. 24
Saksofony – Magdalena Dudek: wtorek 15:40 – 16:40 – s. 25
Sakshorny – Radosław Wochal:  środa 15:00 – 16:30 – s. 25
Trąbki – Dominik Gawroński:  piątek 14:30 – 15:30 – s. 20
Instrumenty perkusyjne – Marek Niedzielski:
– wtorek – 14:00 – s. perkusyjna
 – czwartek – 13:30 – s. perkusyjna
Zajęcia umuzykalniające:
– wtorek – 13:30 – 14:00, s. teatralna
– czwartek – 13:00 – 13:30, s. teatralna
PRÓBA ORKIESTRY – Ewelina Dąbrowska: piątek 15:30 – 17:00 –  s. 25

70-lecie DTM-u w NFM

fot. K. Jankowska
Historia projektu:

Projekt rozpoczął się w 2015 r. z inicjatywy wrocławskiego muzyka i pedagoga Władysława Kosendiaka, który wraz z pierwszymi instruktorami Piotrem Damasiewiczem stworzyli główne założenia programowe. Przedstawiona wizja znalazła uznanie w Dolnośląskim Towarzystwie Muzycznym, które stanowi bazę nie tylko organizacyjną i finansową projektu, ale często okazuje się nieocenionym wsparciem merytorycznym i logistycznym.

Każda orkiestra składa się z kilku grup, w ramach których instruktorzy-muzycy kształcą gry na konkretnym instrumencie.

Aktualności:
O nas w mediach:
Koordynator projektu: Władysław Kosendiak
Kontakt:
e-mail: wkosendiak2@gmail.com
tel: 509 94 11 04

Szefowie orkiestr:

Szkoła Podstawowa nr. 64:
Piotr Jaroński
Szkoła Podstawowa nr. 118:
Paweł Mazurkiewicz
Zespół Szkół Salezjańskich:
Ewelina Dąbrowska
Do posłuchania:

Nasza działalność jest możliwa dzięki wsparciu Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Gminy Wrocław oraz wsparciu indywidualnych darczyńców.
Środki MKiDN to wsparcie projektu oraz zakup instrumentów.
 Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Środki Gminy Wrocław to dofinansowanie zajęć z najlepszymi instruktorami.
„Projekt dofinansowany ze środków Gminy Wrocław” (www.wroclaw.pl)

Projekt ogólnopolskiego pilotażu #Grajmywszkole był finansowany w 2019 r. ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Instytut Muzyki i Tańca we współpracy z Polską Radą Muzyczną. Współorganizatorami pilotażu były: Narodowe Forum Muzyki, Fundacja Polska Rada Muzyczna, Dolnośląskie Towarzystwo Muzyczne.

Fundusze indywidualnych darczyńców i sponsorów wspierają bieżącą działalność oraz wspierają zakup nowych instrumentów.

Przewijanie do góry